Dlaczego robimy to, co robimy ?
"Jako artysta i muzyk powinieneś być ostrożny, zanim coś powiesz a tym bardziej zanim coś zrobisz przeciw innym.
Jesteśmy, by jednoczyć ludzi. Pocieszać ich, ożywiać.
To nasz obowiązek."
Warunkiem realizacji zadań na zajęciach dodatkowych w zakresie muzyki, rytmiki, tańca i muzykoterapii jest systematyczna praca z dziećmi oraz dobre muzyczne i metodyczne przygotowanie instruktora. Niezbędne są także odpowiednie warunki do przeprowadzenia tego typu zajęć tj. kostiumy, pianino, zestawy instrumantów perkusyjnych, piłki, obręcze, szarfy, chusty, woreczki itp.
Zajęciom zawsze towarzyszy atmosfera odprężenia i zabawy, przy czym należy pamiętać o głównym celu, jakim jest rozwijanie muzykalności dzieci, pobudzenie i rozwój ich zainteresowań muzycznych.
W trakcie zajęć realizowane są również cele wychowawcze, do których należy umiejętność współżycia z kolegami, podporządkowanie się obowiązującym regułom, współodpowiedzialność uczestników zespołu.
Zawód instruktor muzyki, rytmiki, tańca wymaga dużej wiedzy muzycznej, tanecznej, jak i szeroko pojętej sztuki artystycznej. Nauczyciel tych przedmiotów powinien wykazywać szerokie doświadczenie nabyte podczas pracy z dziećmi poparte indywidualną osobowością. Tylko wtedy pozwala to na uzyskanie pozytywnych efektów pracy z dziećmi.
Na prowadzonych zajęciach nauczyciel powinien wykazać się znajomością nowoczesnych środków dydaktycznych, metod i zasad nauczania oraz umiejętnością ich wykorzystania w praktyce.
Zajęcia prowadzone na zasadach partnerskich miedzy prowadzącym a małymi uczniami dają zamierzony efekt, a dominująca rola instruktora pozawala na koordynację zamierzonych działań.
Na rynku działamy od 2009r
Instruktor zajęć artystycznych powinien umieć wykorzystać wcześniej nabyte przez uczniów umiejętności, pogłębiać je i tak ich aktywizować, aby ci, czasami nawet nieświadomie, samodzielnie wybierali odpowiadające im metody i środki.
Wymienione wyżej metody, jeśli będą systematycznie wdrażane przez nauczyciela, mogą doprowadzić do rozwoju zainteresowań artystycznych uczniów, a w konsekwencji do określenia przez nich zajęć artystycznych jako szczególnie interesujących.
Rozwój tych zainteresowań może w przyszłości doprowadzić ucznia do profesjonalnego zajęcia się muzyką, tańcem oraz do zrozumienia i czerpania przyjemności z obcowania ze sztuką.
NIE ZAWIEDZIEMY CIĘ !